FISH-INN KARPERSTEK 2007

De Ster St-Niklaas

Donderdag 1 november :

Nog snel wat boilies maken, particles koken, alles inpakken en klaar zetten voor de volgende dag.

Vrijdag 2 november :

We staan op om 9h. snel ontbijten en daarna het overige nog netjes inpakken en een laatste check of alles mee is. Dan wacht ons nog een lekker middagmaal (Frit-Stoofvlees) en dan in volle vaart naar De Ster. Na 1h15 rijden (105km) arriveren we ter plaatse en merken we dat we zeker niet de eerste zijn. De stekken zijn al uitgezet nu nog wachten op de loting ervan. Wij trekken stek nr 9 en daar aangekomen beginnen we het uiladen en opzetten van de tent zodat we toch al zeker droog zitten voor het geval er regen komt.

De auto gaat dan terug naar de parking er het uitpeilen kan beginnen. Met volle moed starten we het voeren en leggen ons aas op dit voerbed want veel tijd was er niet meer voor het donker werd. Na een tijdje hoorden we al piepjes bij onze buren die een zeer mooi exemplaar vingen (brasem), niet veel later was het ook onze beurt, een paar flauwe piepen en ja hoor ook bij ons “ne platte”. We hadden wel al vernomen dat er karper gevangen was, blijkbaar op stek 7 (Lazlo).

Dus nog steeds met volle moed verder, maar weer kregen we bezoek van onze beste vriend de “platte”. Onze buren van stek 8 zijn dan maar bij ons komen zitten en samen hebben we genoten van een frisse pint die vooraf ging met Jägermeister. Om 00h zijn we dan maar de tent ingekropen en goed geslapen tot 01h voor weer een paar piepjes waarvan ik dacht dat het niets zou zijn, maar blijkbaar was het toch weer “ne platte” die ik ‘s morgens om 7h nog steeds aan de lijn had. Mijn vismaat Michel mocht ook uit z’n slaapzak om 3h voor dezelfde reden “platte”.

Zaterdag 3 november :

Dus om 7h ‘s morgens haal ik de lijnen binnen om te verversen, en heb de brasem die de ganse nacht stil gelegen had met de haak in de bek terug vrij gelaten. Deze keer doen we het anders, we varen uit met het bootje en droppen heel het goedje van particles, pellets en boilies. Maar ook dit heeft niet zo veel verbetering gebracht, we kregen nu wel meer beetregistratie maar nooit een deftige run. In ieder geval hadden we toch al een stevig ontbijt binnen gewerkt (spek met eieren).

Weer met goede moed verder want we zagen toch wel beweging boven onze voerstekken, en we wisten dat er toch al een paar karpers gevangen waren door andere deelnemers.

Hier en daar werd er dus wel een karper gevangen maar toch niet zoveel als dat iedereen verwacht had, maar voor sommigen kon de pret en het bier niet op. Er werd dus veel meer gelachen, gedronken en gegeten dan er karpers binnen kwamen, wij deden het kalmer aan met het bier maar maakten wel van de tijd gebruik om wat eten klaar te maken en tegen de avond maakten we zelf ook nog wat pinten soldaat, evenals het eigen brouwsel “Jimeson”. Ook deze nacht zijn we mogen opstaan om platte te ontdoen van de haak….grrrrr….

Zondag 4 november :

8h ’s morgens, we halen 2 lijnen nog een keer in om te verversen en bij te voeren, ook nu maken we ons een goed ontbijt en hopen nog steeds op karper want het einde van de fish-inn komt stilaan dichter bij, en het enige wat onze haak heeft binnen gebracht zijn brasems.

Tegen 10h beginnen we ook met het opruimen en inladen van onze tent en materiaal dat al weg kan, onze lijnen blijven nog wel in liggen tot 11h30 maar jammer genoeg levert dit ook niets meer op. Resultaat 10 brasems en geen enkele karper voor ons, maar we zijn weer een ervaring rijker en hebben weer een hele hoop toffe gasten leren kennen.

Omstreeks 12h was er nog een mooie prijsuitreiking met evenwaardige prijzen voor iedereen, hierna nog even goeiedag zeggen tegen iedereen en terug naar huis…

Als laatste wil ik nog de mensen bedanken van de organisatie die zeker hun best hebben gedaan en alles goed geregeld hebben, ook al de andere vissers die er waren voor de goede sfeer en dan ook nog de sponsors die gezorgd hebben voor de prijzen voor elke deelnemer.