CARP ZWOLLE 2012

De plannen waren om zaterdag naar de beurs te rijden en een kijkje te nemen naar de nieuwe dingen die we mogen verwachten de komende maanden.

Maar door de hevige en plotse sneeuwval van vrijdag moesten we alles afblazen, het risico dat we uren onderweg zouden zijn en zelfs niet heelhuids zouden aankomen liet ons aan niets anders over dan de hele trip te annuleren.

Maar het geluk was dan toch nog aan onze zijde, het sneeuwde niet meer bij en de wegen lagen er op zondag goed en veilig bij. Willy, Tom en ik spraken af om samen te rijden en kwamen samen in Kontich. Om 6h vertrok ik hier zodat ik zeker op tijd in Kontich zou zijn. Daar op de afgesproken plaats aangekomen was ik de eerste ter plaatse. Maar omdat ik nog niet veel geld op zak had moest ik nog opzoek naar een automaat, en wie kom ik daar te voet aan tegen... Willy die op weg was naar de afgesproken plaats. Samen naar de geld automaat en terug naar de plaats waar we gingen wachten op Tom.

Even later stopte Tom en vertrokken we samen met hem richting Zwolle. Cruisecontrol op en karren maar. Alle wegen waren mooi open en we ondervonden geen hinder van de sneeuw. Koud was het wel, tot min 9°c. Net om 10h kwamen we aan in Zwolle aan de IJselhallen.

Aan één van de eerste standen konden we al dadelijk wat speciaals zien, hoe maak je zelf gel aas. De kit om het allemaal zelf te maken was er te koop aan €49. Verder door was er een grote bak water gemaakt voor de het demonstreren van voerboten, al stond er voor sommige bootjes wel wat weinig water in de kuip.

Aan de stand van Karper magazine en Spiegel kon je lid worden en kreeg je ook dadelijk je geschenk dat je zelf mocht kiezen. Mooie welkom gescheken stonden er zeker tussen. Op de beurs kregen we al dadelijk de indruk dat het enorm ging om voerboten en aas. De ene voerboot naast de andere en van aas fabrikanten was er ook geen tekort. Boilies en particles in alle maten, geuren en smaken. Aan de meeste standen toch even gestopt om eens te ruiken en te poeven van boilies. Want wat je zelf niet door de keel krijgt moet je een karper ook niet voeren. Ook heel even goeie dag gaan zeggen aan de stand van Dream Baits waar Mario & Co. hun promotie hoekje hadden. Bij Ivo aan de stand van Big Dropper ook even gepraat over de nieuwigheden van de Big dropper. Ik kocht me zelf ook nog wat 10mm pop-up's en wat kunstaas in de vorm van slakjes. Hopelijk leveren deze aankopen toch een vis op.

Zelfs energy drank kan je kopen met het logo erop van aas firma's.

Aangekomen aan de stand van Nash demonstreerde Kim De Poorter ons dat de Nash beetmelders echt waterdicht zijn en de ontvanger ook netjes blijft drijven. Moest je tijdens het drillen en/of scheppen van een vis je ontvanger laten vallen in het water kan je er altijd aan zonder er naar te moeten duiken.

Andere standen zoals JRC, Fox, Shimano en Daiwa hadden ook mooie en nieuwe artikelen tentoongesteld. Een nieuwe tent van JRC die ons aanstond en op de stand van Daiwa was ik verkocht aan de molens die er uithingen. Ik zat er over te denken om de nieuwe Shimano Big Baitrunner LC te kopen, maar na het zien van die Daiwa molens twijfel ik er enorm aan om over te stappen naar Daiwa.

Rond de middag hadden we alle drie goed honger gekregen, ook al hadden we al redelijk wat bollen geproeft. Het was tijd voor een stevige maaltijd, en zoals dat hoort... Frieten met alles erop en eraan!

Onderweg op de beurs kwamen we ook nog wat bekenden tegen, Dafke waar we even bij bleven om wa te kletsen, Pellet Junkie die aan de bollen aan't ruiken was. Mark Hoedemakers die druk bezig was, maar die spreken we de volgende keer nog wel. Bij Korda hebben we ook nog even gepraat met Ernesto Kamminga, een toffe en behulpzame kerel van het Korda Team. Hij demonstreerde ons een knoop die Danny op de DVD had gemaakt. Ik vroeg Ernesto naar het nieuwe Korda boek Telling Tales 2011. Hij duwde het boek meteen in mijn handen en zei dat het een cadeau was van hem omdat ik ook veel voor hem had gedaan het afgelopen jaar. Hij zorgde er zelfs voor dat elk Team lid van Korda er ook nog een handtekening kwam in zetten tijdens de drukte. Respect Ernesto !

Warme kledij hebben we ook eens getest, en het stond onze vriend Willy goed.

Het was weer een zeer toffe en mooie beurs in Zwolle. Een beurs die je om de twee of drie jaar eens zou moeten bezoeken. Volgend jaar gaan we eens aan de andere kant van het water of tunnel een beurs bezoek brengen, op een Engelse beurs gaan we weer wat andere dingen zien die hier niet of moeilijk te vinden zijn.

Omstreeks 16h vertrokken we in Zwolle en reden we op ons gemak terug richting Kontich waar ik mijn vis mobiel had achter gelaten.

Greetz!

Jim, Willy & Tom

Alle foto’s staan in het album van Carp 2012 Zwolle.